18.01.17

Elu linnas ja maal

Olen siin viimastel päevadel tegelenud blogi kujundamisega, et see natukene mugavamaks ja ilusamaks teha ja sellepärast kirjutama polegi jõudnud. Kuid üks päev hakkasin mõtlema, et olen juba pool aastat linnas elanud ning olen hakanud mõistma neid plusse ja miinuseid, mis sellega kaasnevad. 

Tegelikult pole ma elanud linnas järjepidevalt. Kooli ajal olin tavaliselt pikemalt kuskil 1,5 nädalat ära, kui mõni tööpäev nädalavahetusele sattus. Üldiselt käisin ikka nädalavahetuseti kodus. Samuti ei saaks ma öelda, et ma väga maakohas elaks. Aga Tallinnaga võrreldes olen seda alati maaks pidanud, kuhu saab põgeneda, olla rahus ja vaikuses. Nüüd mõistan seda aina rohkem, sest mingil hetkel on tõesti linna kärast ja sellest kiirest elust eemale saada. 

Panen siia kirja mõned eelised ja puudused, mida olen märganud või millega kokku puutunud. 

-Eelised: 

  • Kõik on üksteisele lähedal - Nagu linnas ikka on poode, erinevaid asutusi palju ja tihedalt igal nurgal. Suuremad kaubanduskeskused, töökohad, erinevad sportimisvõimalused (ujulad), meelelahutus (kino, teater, bowling) jne. Mitte, et maal pood kaugel oleks (1km), siis eelis on selles, et linnas on valiku võimalus suurem.
  • Ühistransport - Ühistranspordi plussiks on see, et on võimalus saada üsna kiiresti ühest punktist teise, hea asukoha tõttu liigub trolle ja busse igas suunas, mis teeb selle veelgi mugavamaks. 
  • Korter - Olen terve oma elu muidu elanud majas, siis esialgu korterisse kolides tundus seal kõik hoopis teistmoodi. Hea on selle juures see, et see on palju väiksem kui maja. Hea lihtne koristada ja kütmisega ka ise vaeva nägema ei pea. 
-Puudused:
  • Privaatsus - Kui üksi elades on muidu privaatsust küllaga, siis korterist väljas on alati kuskil keegi ja korrakski ei teki tunnet, et oled täitsa üksi. Selliseid asju võib aga maal väga tihti ette tulla, et oledki õhtusel ajal ainus külastaja, kes veel poes on. Samuti annab oma maja ja aed väga suure privaatsuse ja eraldatuse. 
  • Ühistransport - Samal ajal nii eelis kui puudus. Ikka need samad viisakus reeglid, mis väidetavalt noortel puudu on, kuid annab neid tegelikult vanematelt daamidelt endalt soovida. Ülerahvastatus pole ka just kõige meeldivam. Samuti sõidugraafik ja sellest kinni pidamine just siis, kui seda on kõige rohkem vaja. Selle punkti alla võibki neid puuduseid veel ja veel tuua, võiks lausa uue postituse sellest kirjutada. Aga ma usun, et kõik, kes on Tallinna ühistranspordiga natukenegi kokku puutunud, teavad millest ma räägin. 
  • Värske õhk ja loodus - Nii see kahjuks on, et linnas on õhk palju rohkem saastunud kui maal. Pole ka suurt võimalust minna reaalselt loodusesse. Võib ju öelda, et linnas on palju parke, kuid see pole ikka see sama, mis on maal. Maal piisab selleks vaid uksest välja minna ja olla oma aias, kevadel ja suvel on see eriti mõnus. Maal pole ka mets kaugel (Max 1km). 
Need said sellised üldised eelised ja puudused, mis mul kohe pähe tulid, kui sellele mõtlema hakkasin. Eks neid on kindlasti veel. Kuid kui valida linna ja maa vahel, siis 100% valiksin maa ja oma maja kui korteri. Sellele vaatamata ei ole mul midagi korteris elamise vastu, kuid seda terve oma üle jäänud elu kindlasti teha ei tahaks. 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar